Tunnisteiden käyttö Finqussa

lukuaika 3
10.6.2022 11:41:12

Joistakin asioista voi tulla haastavia käsitellessä suuria tuotemääriä. Näitä voivat olla kampanjoiden hallitseminen, rajoitusten luominen tai tuotteiden jäsentäminen erilaisiin listauksiin. Otetaan yksinkertainen esimerkki, kuten uusien tarjousten luettelon hallinta verkkokaupan etusivulla. Se voi kuulostaa melko yksinkertaiselta jos lisäät tuotteita vain silloin tällöin, mutta entäpä jos tuotkin satoja tuotteita kuukausittain? Tai kymmeniä viikossa? Tästä yksinkertaisesta asiasta tulee yhtäkkiä hyvin aikaa vievä ja turhauttava tehtävä ylläpitää manuaalisesti. Saatat myös törmätä vastaavaan ongelmaan tarjotessasi toimitustapoja, jotka perustuvat asiakkaiden ostoskorien sisältöön - tuotepoikkeuksien lisääminen jokaiselle tuotteelle erikseen ei kuulosta kovin miellyttävältä puuhalta. Muun muassa näiden ongelmien ratkaisemiseen Finqusta löytyy tunnisteet. Tämä pieni yksityiskohta, joka voidaan lisätä tuotteeseen, seuraa tuotetta aina tilaukseen asti. Tunniste tuo paljon joustavuutta ja tekee tuotteiden hallinnasta yksinkertaisempaa. 

Tuoteryhmät ovat Finqussa tehokas työkalu, jonka avulla voidaan luokitella tuotteita. Tuotteiden lisääminen ryhmään on helppoa ja yksinkertaista. Näitä tuoteryhmälistauksia voidaan myös lajitella ja suodattaa tuotteiden ominaisuuksien perusteella verkkokaupassa sekä hallinnassa. Myös niiden toimitustapojen rajaaminen tuoteryhmien perusteella on mahdollista. Tämä herättää kuitenkin kysymyksen: jos nämä tuoteryhmät ovat niin tehokkaita tuotteiden luokitteluun, mihin me sitten tarvitsemme tunnisteita? Eikös tämä asia ratkennut jo? Valitettavasti ei. Ajatellaan esimerkiksi eniten myyviä tuotteita. Nämä tuotteet ovat todennäköisimmin eri tuoteryhmistä (kuten t-paidat, kengät tai housut) ja sellaisten tuotteiden listaaminen tuoteryhmittäin on mahdotonta tai ainakin todella työlästä ylläpitää. Tällaisen asian ratkaisemiseksi voimme käyttää tunnisteita, jotka antavat meille toisen tavan luokitella tuotteita niiden ominaisuuksien perusteella tuoteryhmien lisäksi. Lisäämällä yksittäisen “eniten-myyty” tunnisteen tuotteeseen voit helposti luoda mukautettuja listoja ja nostoja verkkokaupassasi.

finqu-adding-tags-to-productfinqu-adding-tags-to-product

Finqu tarjoaa kauppiaille kattavan määrän erilaisia kampanjoita ja kuponkeja luotavaksi, mutta jotta kampanja toimisi kampanjana, tuotteet pitää pystyä rajaamaan järkevästi kampanjoittain. Tuotteiden rajaus onnistuu kampanjoissakin myös tuoteryhmillä, mutta tunnisteet sopivat monesti paremmin hoitamaan asian. Niiden avulla voimme rajata esimerksiki tietyn valmistajan tuotteet alennukseen tai ehkäpä haluammekin kesän kunniaksi kaikki keltaiset tuotteet alennukseen. Oli tarve mikä tahansa, tunnisteilla ratkaistaan ongelma helposti.

Kaikki tuotteet eivät ole samanarvoisia, mitä tulee niiden toimittamiseen. Tuotteiden paino voi vaihdella muutamasta grammasta tonneihin. Toimituskulujen laskeminen kassalla ei välttämättä ole aina niin yksinkertaista kuin miten sen voisi ensin ajatella. Finqussa asiaa ratkaisee tehokkaasti Pakkausapuri, joka sovittaa ostoskorin tuotteet ennalta määrättyihin paketteihin. Vaikka tämä on todella hieno ominaisuus ja sen avulla saat varmasti optimoitua toimituskulusi jokaiselle tilaukselle, mutta Pakkausapurinkin tarvitsee tietää jokaisen tuotteen toimituksen mitat ja lähetettävien pakettien mitat. Näiden mittojen syöttäminen ei välttämättä sovi kaikille ja toimitustapojen rajaamisen tarvitaan muita keinoja. Finqussa rajauksia voi tehdä myös kohdemaan, tuoteryhmän, painon ja monen muun rajauksen avulla. Myös tunnisteita voi käyttää toimitustapojen rajaamiseen. Niiden avulla rajauksesi voi olla käytännössä mitä tahansa, voit vaikka estää niiden keltaisten tuotteiden lähettämisen tavallisessa tylsässä ruskeassa paketissa ja sen sijaan pyytää asiakasta maksamaan enemmän sateenkaaren värisestä paketista 🌈.

parcel-assistant-configurationparcel-assistant-configuration

Asiakasviestintä on myös tärkeä osa verkkokaupan toimintaa ja viestien kohdentaminen on hyvin oleellista. Viestien luomiseen ja muokkaamiseen Finqussa on todella kattavat työkalut. Viestipohjien muokkaaminen on mahdollista jopa lähdekooditasolla ja niissä pystytään käyttämään edistyneitä kirjastoja, jotta viestit näyttäisivät samalta jokaiselle laitteella, mutta niiden tekeminen pysyisi helppona. Tunnisteet kun kulkevat tilauksen tietojen mukana ja myöskin asiakkaissa ja yhdistettynä kattaviin muokkaustyökaluihin, luot kohdennetut viestit kädenkäänteessä.

Tunnisteilla voi tehdä paljon. Ne ovat tehokas työkalu ja helpottavat sisällön hallintaa merkittävästi. Kokeile niitä jo tänään 🙂

Jos et ole vielä kokeillut Finqua, aloita 14 päivän ilmainen kokeilusi tästä!

Ei kommentteja vielä

Kerro mitä pidit