Ostokokemuksen parantaminen tuotteen omilla kentillä

Miikka
2 min read
Jun 14, 2022 11:33:03 AM

Hyvän ostokokemuksen luominen on elintärkeää kauppiaalle ja siihen vaikuttaa asiakkaiden kyky löytää oikea tuote. Myöskin riittävän tiedon löytäminen tuotteesta on oleellista ja voi tiedon puuttuminen voi vaikuttaa myynnin syntymiseen. Tehdäkseen oikean tuotteen löytämisen helpommaksi, monet verkkokaupat ovat ottaneet käyttöön tuotesuodattimia. Näiden avulla asiakkaat voivat suodattaa tuotelistauksia tuotteen ominaisuuksien, kuten koon tai värin, perusteella, jolloin oikean tuotteen löytäminen helpottuu merkittävästi. Asiakkaiden on helpompi hakea ja rajata tuloksia sen sijaan, että he selaisivat tuotelistaa tuote kerrallaan etsien sopivaa tuotetta. Asiakkaan löydettyä mahdollisesti etsimänsä tuotteen on tärkeää antaa asiakkaalle riittävästi tietoa tuotteesta. Tuotteen kuvauksen ja muiden perustietojen lisäksi he saattavat olla kiinnostuneita tietämään mikä tuotteen kunto on, tukeeko se kestävää kehitystä tai mistä materiaaleista tuote on valmistettu. Näiden tietojen puuttuminen tai saatavuus voi vaikuttaa siihen päättääkö asiakas ostaa tuotteen vai ei. Jos asiakas esimerkiksi etsii ekologisesti valmistettua tuotetta eikä voi olla varma asiasta, voi olla että kauppa jää syntymättä. Toisaalta, jos tieto on saatavilla ja tuote vastaa asiakkaan tarpeita asiakas on myynnin syntyminen todennäköisempää.

Tuotetta koskevien perustietojen, kuten painon, mittojen tai kuvauksen, lisäksi voit lisätä Finqussa tuotteeseen uusia tietoja tuotteen omien kenttien avulla. Nämä ovat kenttiä, jotka voivat tarkoittaa mitä tahansa, ja niitä voidaan käyttää myös kriteereinä verkkokaupan suodattimissa. Omien kenttien avulla voit tarjota riitävästi tietoa asiakkaillesi ja rakentaa tarvitsemasi tuotesuodattimet verkkokauppaasi varten. Kauppiaat voivat myös suodattaa tuotevalikoimaansa hallinnassa näillä suodattimilla, jolloin on todella kätevää luoda mukautettuja tuotelistauksia näiden omien kenttien perusteella.

Tällä hetkellä omia kenttiä on olemassa kolmea tyyppiä: numero, teksti ja rich text. Numerokenttää voidaan käyttää edustamaan tuotteen numeerisia tietoja, kuten langan paksuutta tai pultin kokoa. Näiden numeroarvojen perusteella voidaan tuotteita suodattaa tietylle välille verkkokaupassa. Tietyn yhden arvon suodattimiseen voidaan käyttää tekstikenttää, joka voi sisältää lyhyttä tekstiä. Teksti voi olla mitä tahansa eikä sen tarvitse välttämättä tarkoittaa mitään. Tekstikentän avulla voidaan esimerkiksi hakea sopiva kuva tai kuvake, jotta verkkokaupan käyttöliittymä olisi helpommin käytettävissä. Toisaalta tekstikenttä voi olla vain tuo yksittäinen tieto tuotteessa, kuten tuotteen ekologisuus tai energialuokka. Monipuolisempaa tietoa varten Finqu tarjoaa rich text-kenttiä. Ne voivat sisältää tekstin lisäksi lähes mitä tahansa taulukoista kuviin. Tällä kentällä voit helposti rakentaa kokokaavion tai vaikkapa luetella tuotteen ainesosat. Rich text-kenttiä ei voida käyttää suodattimina niiden kattavan sisällön vuoksi.

Voit tehdä paljon omien kenttien avulla. Käytä niitä luovasti hyödyntäen teeman muokkausmahdollisuuksia, niin viet verkkokauppasi aivan uudelle tasolle. Löydät lisätietoja tuotteiden omista kentistä Finqun tukialueelta. Kauppiaat, joilla on Pro-paketti, voivat myös ottaa meihin yhteyttä ja autamme tekemään nämä muutokset puolestasi. Aloita verkkokaupan parantaminen jo tänään omilla kentillä ja luo parempi ostoskokemus Finqun avulla.

No Comments Yet

Let us know what you think